Avtalsvillkor
Allmänt
Dessa villkor reglerar förhållandet mellan Kunden och Paysave (Paysave Nordic AB, organisationsnummer 559336-2840). Den senaste versionen av allmänna villkor är vid var tid gällande och ersätter äldre versioner i sin helhet. Gällande version av allmänna villkor finns tillgänglig på vår hemsida www.paysave.se.
Definitioner
-
Kund: Juridisk eller fysisk person som ingått avtal med och/eller använder sig av tjänsten som förmedlas av Paysave Nordic.
-
Paysave Nordic: Avser den juridiska personen Paysave Nordic AB med organisationsnummer 559336-2840.
-
Part: Hänvisar till både Kund och Paysave Nordic.
-
Leverantör: Företag som erbjuder varor eller tjänster till Kund genom avtal som är förhandlat med Paysave Nordic för Paysave Nordickunder.
-
Användare: En fysisk person som använder tjänsten från Paysave Nordic.
-
Kontaktperson: En fysisk person som har rätten att teckna avtal för Kund med Paysave Nordic och Leverantörer. Kontaktperson är mottagare av nödvändig information Parterna emellan. Kund måste alltid ha en Kontaktperson.
Medlemskap och Avgifter
-
Medlemsavgift: 349 kr per månad, betalas årsvis (4 188 kr per år).
-
Uppläggningsavgift: En engångsavgift på 495 kr tillkommer vid registrering.
-
Betalningsvillkor: Medlemsavgiften betalas i förskott för hela året.
Uppsägning och Förnyelse
-
Uppsägningstid: 3 månader.
-
Uppsägning: Medlemskapet måste sägas upp minst tre månader före slutet av den innevarande perioden. Om det inte sägs upp, förnyas avtalet automatiskt för ytterligare ett år.
Besparingsgaranti
-
Garantivillkor: Om Paysave Nordic inte lyckas spara pengar åt medlemmen återbetalas medlemsavgiften och avtalet hävs.
-
Aktivt Deltagande: Medlemmen måste vara aktivt involverad i besparingsprocessen.
-
Bevisbörda: Medlemmen måste kunna påvisa att ingen besparing uppnåtts via de tjänster som Paysave Nordic har förmedlat.
Tillgång till Ramavtal
-
Ramavtal: Medlemskapet ger tillgång till konkurrenskraftiga ramavtal som Paysave Nordic har förhandlat fram med pålitliga leverantörer.
-
Nyförhandlingar: Vid nyförhandlingar av ramavtal har medlemmen rätt att byta till det nya avtalet för att ytterligare sänka sina kostnader.
Kundens Rättigheter och Skyldigheter
-
Rättigheter: Kunden har rätt att ta del av befintliga och nya rabatterade avtal som Paysave Nordic har förhandlat. Kund har rätt till support och rådgivning från Paysave Nordic om hur avtal ska tecknas och användas med valda Leverantörer.
-
Skyldigheter: Kunden måste betala avgiften för tjänsten och ansvarar för att hålla sig uppdaterad med gällande villkor samt vilka avtal som erbjuds. Rabattkoder eller annan information för att få ta del av rabatter får inte spridas utanför den egna organisationen.
Paysave Nordics Skyldigheter
-
Support: Paysave Nordic förbinder sig att vara kund behjälplig med support rörande tjänsten och tecknande av avtal. Support erbjuds genom telefon eller e-post.
-
Information: Paysave Nordic förbinder sig att genom hemsida och/eller mejl tillhandahålla och uppdatera information gällande nya leverantörer eller förändringar i avtal med leverantörer.
Begränsningar i Paysave Nordics skyldigheter
-
Ansvarsbegränsning: Paysave Nordic ansvarar inte för varor och tjänster från leverantörer, inklusive brister, fel, leveranser, skador eller liknande. Ansvarsbegränsningen gäller även för personskada, sakskada och ekonomisk skada.
Avtalstid och Uppsägning av Tjänsten
-
Avtalstid: Medlemskapet gäller under en period av tolv (12) månader. Förlängs automatiskt med tolv (12) månader vid tidsfristens utgång om uppsägning ej skett tre (3) månader innan utgång.
-
Uppsägning av Paysave Nordic: Paysave Nordic förbehåller sig rätten att kunna säga upp avtal med kund utan att ange anledning. Kund har då rätt att använda tjänsten för den period som betalning erlagts under förutsättning att kund inte väsentligt brutit mot villkoren i detta avtal.
Överlåtelse av Tjänsten
Kund får inte utan skriftligt samtycke från Paysave Nordic överlåta tjänsten till annan juridisk eller fysisk person.
Force Majeure
Omständigheter utanför Paysave Nordic
kontroll, som klassificeras som force majeure, avbryter Paysave Nordicskyldigheter enligt avtalet så länge omständigheten varar. Force majeure inkluderar händelser som fel i telekommunikationsnätet, krig, inbördeskrig, terrorattentat, naturkatastrof, blixtnedslag, brand, strejk, lockout och andra arbetsstörningar samt incidenter som leder till stora undantag från personal.
Tvist
Parternas rättigheter och skyldigheter enligt detta avtal skall gälla enligt svensk lag. Tvister ska i första hand lösas genom samförstånd mellan parterna. Om detta inte lyckas, ska tvisten avgöras i allmän domstol med Västmanlands Tingsrätt som första instans.
Personuppgiftspolicy
Personuppgifter behandlas enligt Paysave Nordic
Personuppgiftspolicy för att uppfylla GDPR.
Genom att bli medlem hos Paysave Nordic accepterar du dessa avtalsvillkor. För mer information, vänligen kontakta vår kuntjänst.